اسمس عاشقانه . تصاویر عاشقانه . اسمس کردی . ترجمه فارسی


اسمس عاشقانه . تصاویر عاشقانه . اسمس کردی . ترجمه فارسی





درد و دل


آثار بجا يك عاشق


نويسنده


دوستان


دوستان عاشق


موضوعات :


آمار وبلاگ :




كد جاوا :

جمــــــــلات کردی همراه با ترجــــــمه

 تالی دوریه که ت به دل اکیشم
له سر خیه یالت فرمیسک اریژم
قد خیه یال نه که ی تو له یاد به که م
مگر او روژی کوچ بو خاک به که م


معنی

 

:تلخی دوری تو رو با جون و دل تحمل می کنم
با فکر کردن به تو اشک میریزم
هرگز خیال نکنی تو رو از یاد میبرم
مگر اون روزی که به خاک کوچ بکنم(بمیرم)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

له گوشه ی خانه قای چاوانی مه ستت
که وانی پر له تیری نازو هه ستت
دلم وه ک ئاسکیک که وتوته داوت
مه حاله بیته رزگاری له ده ستت

معنی


از گوشه خانقاه چشمان مستت
کمان ابروان پر از تیر ناز و احساست
دل به سان آهویی در دامت اسر است
که محال است از ان رهایی پیدا کنم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به تیری چاوت بو دلت بردم رقم له عیشق بوو بو فرت کردم

من عاشق نبوم داوات له کردم که عاشقت بوم له بیرت کردم.


معنی


به تیر چشمات چرا دلمو بردی بیزار بودم از عشق چرا یادم دادی

من که عاشق نبودم ازم خواستی که عاشقت شدم از یادت رفتم.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

هه رکوئ ئه روانم تو ئه بینم

 

هه رکات که سه یری ئاوینه که م ئه که م
توی تیا دیاره
ته نیاجاریک خومم نه دی
که چی توئه بینم هه رچی جاره
خه تای ئاوینه که م نیه
چاوه کانم پرن له تو


معنی


به هر جانگاه میکنم تورومیبینم
به آینه ام که نگاه میکنم فقط تو رومیبینم
یه بارم نشد خودم وببینم هربار تو هستی
تقصیر از آینه نیست
چشای من پرست از تو

.....(  محمــــــــــــــــــد قــــــــادری ) .....

 



نظرات شما عزیزان:

مێرگژان
ساعت0:24---2 دی 1392
سه ر که و تو بی خزمه تێکی باشه به فه ر هه نگی کوردی

دلووان
ساعت16:42---15 تير 1392
زیباست

سروه
ساعت0:43---10 تير 1392
ی روز دایی ام خواست دل داریم بده گفت عزیزم نمیگم مادرتو فراموش کن این امر تا آخر عمرت محاله ولی ی روز نبودش عادت میشه! چرا متن های تو غمگینه داداش محمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وبلاگت بی نظیره آفرین، موفق باشی
پاسخ: سروه جان خودت خوب میدونی در چه حالی هستم بهر حال ممنون از نظرت خوشحال شدم مرسی


سروه
ساعت0:43---10 تير 1392
ی روز دایی ام خواست دل داریم بده گفت عزیزم نمیگم مادرتو فراموش کن این امر تا آخر عمرت محاله ولی ی روز نبودش عادت میشه! چرا متن های تو غمگینه داداش محمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبلاگت بی نظیره آفرین، موفق باشی


موسی سردیارانی
ساعت12:24---7 تير 1392
به‌مه‌ستیش بژیم هه‌رتۆم له‌بیره‌

وه‌ک چۆن مناڵێ به‌باوش ژیره‌

دڵیش مناڵه‌له‌باوه‌شی خه‌م

وێڵ و سه‌رگه‌ردان له‌ناو دونیای ته‌م

به‌عه‌شقی تۆوه‌ ئه‌ژیم له‌ژیان

دوورله‌نیگای تۆ بومه‌سه‌رگه‌ردان

ئارام لێ براو دڵ و پێ سوتاو

خه‌زانی عه‌شقه‌بۆ منی داماو

مۆمی ته‌مه‌نم لێ کوژایه‌وه‌

ده‌رگای خۆشبه‌ختی هه‌رنه‌کرایه‌وه‌

بۆدڵی نامۆم خه‌م هاوسه‌ریه‌تی

هاورازێک نیه‌بیگرێ ده‌ستی

دوور له‌خزم و که‌س دوورله‌یارانم

له‌ژیانی غوربه‌ت زۆر په‌شیمانم

به‌ڵام من چیبکه‌م مه‌نزڵگادووره‌

دڵ بۆ دیدارت یه‌کجار زه‌روره‌

خه‌م مۆته‌که‌یه‌ دایمه‌له‌م ژوره‌

سۆمای چاوانم گوڵێکی سوره‌



پێشکەش
پاسخ: بژی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده: محمد قادری مورخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, در ساعت: 14:51
|+|

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
Dastan.kotah & Bahar 20 & Best-Music-Cod